Wskazówki SEO dla początkujących: pozycjonowanie wizytówek Google

Google jako jedna z największych wyszukiwarek na świecie postawiło sobie za cel udostępnianie oraz upowszechnianie informacji online tak, aby były one dostępne dla każdego użytkownika na świecie. W tym kontekście szczególnie przydatna jest wizytówka Google Moja Firma, która ułatwia odbiorcom dostęp do komunikacji, a także wpływa na prowadzenie biznesu online oraz stacjonarnie. Jednak należy ją wesprzeć działaniami SEO, jak więc wygląda pozycjonowanie wizytówek Google w praktyce?

Google My Business – o co chodzi?

Google My Business to w pełni darmowa platforma przeznaczona dla właścicieli sklepów stacjonarnych, którzy chcą zaznaczyć swoje miejsce w sieci. Umieszcza się w niej podstawowe informacje dotyczące prowadzonej lokalności, dane teleadresowe, godziny otwarcia, ofertę oraz stronę internetową. Jest to narzędzie dostępne całą dobę, przez 365 dni w roku, tak więc nie stracisz żadnej okazji na zdobycie nowego klienta. 

Pozycjonowanie wizytówek Google

Pierwszym krokiem pozwalającym na rozpoczęcie optymalizacji wizytówki jest jej weryfikacja przez Google. Czynniki rankingowe podlegają częstym aktualizacjom algorytmów, jednak pod uwagę zawsze brane jest hasło wpisane do wyszukiwarki, odległość od użytkownika oraz popularność firmy. W tym przypadku z wizytówką jest jak z winem – im starsze, tym lepsze. 

Pamiętaj o bieżących danych 

Google zwraca szczególną uwagę na aktualność informacji. Jeśli więc coś się zmieni, od razu wprowadź tę informację do wizytówki. Każdy z parametrów podlega edycji – nazwa, opis, adres czy godziny otwarcia. 

Opis 

Na określenie charakteru swojego biznesu masz jedynie 750 znaków, z czego tylko 250 wyświetla się w pierwszej kolejności (reszta jest dostępna po kliknięciu opcji „Więcej”). Opis podlega pozycjonowaniu pod względem oryginalności oraz zamieszczonych w nim słów kluczowych. Zadbaj o jakość swojej wizytówki w autorski sposób.

Atrybuty

Atrybuty mogą być różne w zależności od prowadzonego biznesu, np. specjalne udogodnienia. Są one dodawane również przez użytkowników Google. Pamiętaj o ich mądrym zarządzaniu, aby nie wprowadzać klientów w błąd. Uatrakcyjnieniem Twojej wizytówki będą Atrybuty Google Maps.

Multimedia

Zdjęcia oraz materiały wideo są kolejnym atutem Twojej wizytówki. Wpływają one pozytywnie na doświadczenia użytkowników oraz mogą w lepszy sposób zaprezentować to, czym się zajmujesz. Multimedia także podlegają pozycjonowaniu dzięki atrybutom ALT.

Opinie

Pamiętaj również o stworzeniu możliwości dodawania opinii i komentarzy przez użytkowników. Są one czynnikiem rankingowym szczególnie ważnym dla lokalnego SEO. Mogą bowiem zwiększyć Twoją konwersję nawet o 270%.

Podsumowanie 

Wizytówka to niezwykle wdzięczna usługa, która wspomaga pozycjonowanie oraz ma wpływ na stacjonarne działania firmy. Możesz nią zarządzać w dowolny sposób, warto więc stworzyć długoterminową strategię widoczności razem z Google Moja Firma i wdrożyć pozycjonowanie wizytówek Google do swojej praktyki.

Możesz również polubić